Auckland en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van MathijsenJohanna - WaarBenJij.nu Auckland en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van MathijsenJohanna - WaarBenJij.nu

Auckland en Singapore

Door: Johanna

12 Maart 2019 | Singapore, Singapore

Het is gedaan met de rust en de natuur. We zijn aangekomen in de grote stad en dat is aan alles te merken. Zo stonden we om 10 uur in de file op een meerbaans snelweg richting centrum. Betaalden we $37,50 voor 2,5 uur parkeren (dat is omgerekend zo’n 23 euro!)!!! En was het vooral erg druk qua mensen, auto’s en gebouwen. Ik weet het, het klinkt alsof we in die paar weken verwilderd zijn of hard op weg om kluizenaars te worden, maar zo erg is het niet. We hebben alleen de grotere steden vermeden gedurende de reis door Nieuw Zeeland. Even wennen dus weer...
We parkeerden onze campervan vlak bij de Skytower en liepen er heen. Al is de stad.op zich niet zo heel mooi, toch was het leuk om even een kijkje te nemen. Wat wel apart was waren de vulkanen of eigenlijk kraters die je op verschillende plekken omhoog zag steken. Verder zagen we de regenwolken dichterbij komen. Na een lunch in het skycafé reden we richting Mount Eeden. Lieke deed haar middagslaapje terwijl wij een serie keken en de reven op het dak tikte. Het werd gelukkig weer droog en toen Lieke wakker was hebben we de krater beklommen en nogmaals over de stad uitgekeken (wat vanaf hier eigenlijk mooier was). De dag liep al weer op zijn eind en dus zochten we een camping op. Veel te kiezen valt er niet en gelukkig hadden ze nog precies 1 plekje over.

Vrijdag was echt de laatste (volledige) dag. We begonnen de dag met een bezoek aan het War Memorial Museum en sloten het bezoek af met een Maori Show. Lieke vond het allemaal prima en leuk van een afstandje. Het was inmiddels gaan regenen en nadat we op goed geluk bij een Italiaans restaurant pasta hadden gegeten zijn we richting motel gereden. De hele dag bleef het regenen, lekker om dan een ruime kamer te hebben waar je de boel weer in kan pakken... Wat een spullen hebben we om mee terug te nemen...

Afgelopen zaterdag vlogen we met een dagvlucht naar Singapore. Al tijdens het opstijgen viel Lieke in slaap en begon zo al 2 uur later dan normaal aan haar lunch, gunstig voor ons omdat we 5 uur achteruit gaan in de tijd. Lieke deed het super, sliep alleen niet meer. Na aankomst verliep alles vlot en pakten we een taxi naar het hotel. Om 18.00 uur (respectievelijk 23.00 uur) was onze kleine druktemaker nog altijd in de weer. Ze kreeg nog een boterham, een douche en toen naar bed (18.30 uur).

De nacht verliep redelijk en al was ze wel vroeg wakker viel ze toch steeds weer in slaap, zo maakte ze toch een vrij normale nacht uiteindelijk. Na het ontbijt zijn we naar Gardens by the Bay gegaan, maar nu gezellig met zijn drieën, dat maakt het toch een stuk leuker. Het was erg warm en de waterspeeltuin was dan ook een uitkomst nadat we eerst de skybridge tussen de giant trees hadden gelopen. Lieke rende heerlijk rond tussen de vele fonteinen en wij dus ook (beetje dom dat we alleen de zwemkleding van Lieke hadden meegenomen). Na een goed uur zijn we gaan lunchen en na nog even te hebben rondgewandeld zijn we eind van de middag bij het hotel nog een frisse duik gaan nemen in het zwembad. Mathijs ging er ‘s avonds nog op uit voor de shows in Marina Bay en Gardens by the Bay terwijl ik een klein gevecht aanging met de jetlag (die ik overigens deels verloren heb).

Maandag al weer, vandaag zou het weer wat omslaan in de loop van de dag. We begonnen na een laat ontbijt met een wandeling door Fort Canning Park en eindigden de ochtend met een boottocht over de rivier. Het was weer een hete dag en erg benauwd, aan alles was te zien dat het nog ging regenen, wanneer was echter de grote vraag. Nadat Lieke in het hotel een middagdutje had gedaan zijn we naar de Singapore Flyer gegaan, het grootste reuzenpad ter wereld (zeggen ze in ieder geval). De wolken pakten zich samen boven ons en kwamen dreigend op ons af. Vanwege de storm was het reuzenpad dicht gegaan en dus keerden we om. Niet veel later kwam de regen met bakken uit de hemel en begon het ook te onweren. Goed dat we niet in het reuzenpad zaten nu... we spendeerden de laatste paar uur van de middag in het grote Marina Bay winkelcentrum. We aten het duurste ijsje van ons leven en Lieke vermaakte zich nog even op het Digital Light Canvas. Hierna gingen we op zoek naar een leuk restaurant om te eten. Dit lukte en we aten Mexicaans met elkaar. De vlammen spoten mijn oren qua pittigheid, gelukkig had Lieke een eigen kindermenu wat niet pittig gekruid was. Mathijs ging met Lieke naar het hotel terwijl ik deze avond de shows ging bekijken.

Onze laatste dag is inmiddels aangebroken, aankomende nacht vliegen we terug naar Amsterdam. Maar niet voordat we nogmaals een poging deden om een ritje te maken in de Singapore Flyer, waar we het geluk hadden dat we een hele cabine voor onszelf hadden (normaal kost dit minimaal $1500, al zal het dan ook wel wat meer aangekleed zijn denk ik). Gedurende 30 minuten keken we uit over Singapore om hierna nog een keer naar Kidsgarden in Gardens by the Bay te lopen. Het was superheet en een verademing om de zwemkleding aan te doen en af te koelen bij de spuitende fonteinen.
Lieke ligt inmiddels haar middagdutje te doen en als ze wakker is gaan we nog even naar de botanische tuinen. De vakantie sluiten we dan af met nog een hapje eten en vanavond rond 22.00 uur vertrekken we richting vliegveld voor de de vlucht naar Amsterdam.